Alwernia dla Rycerzy św. Franciszka w Wejherowie

W dniu 2 lipca 2018 roku w Wejherowie rozpoczęła się Alwernia dla Rycerzy św. Franciszka, czyli czas w którym dzieci wspólnie poznają tego wielkiego świętego. Po dotarciu na miejsce uczestnicy mieli czas  na rozpakowanie się i krótki odpoczynek. Dzień pierwszy zakończyliśmy Mszą Świętą.

W drugim dniu, po porannej gimnastyce i zjedzeniu śniadania wszyscy udaliśmy się do autobusu i pojechaliśmy na Hel. Główną atrakcją było zwiedzanie fokarium, w którym odbywał się pokaz karmienia fok i ich trening. Po krótkiej kąpieli w morzu udaliśmy się na pyszne gofry i lody. Następnym punktem była konferencja brata Pio, gdzie zatrzymaliśmy się nad tajemnicą Eucharystii i spotkania z Panem Jezusem. W czasie jej trwania każdy z uczestników mógł doświadczyć Bożej Miłości w sakramencie pokuty.  Zwieńczeniem dnia była Msza Święta z krótkim kazaniem o. Bartłomieja.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy Eucharystią. Po niej wszyscy zjedli pyszne śniadanie i wyruszyli w podróż autobusem na plaże w Karwi. Przy ładnej pogodzie dzieci zakopały w piasku o. Bartłomieja  i oblali wodą biednych animatorów. Po zjedzeniu pysznych drożdżówek i naleśników wszyscy wróciliśmy do szkoły na konferencje siostry Mateuszy, która opowiedziała o bł. Alicji Kotowskiej i życiu w zakonie sióstr zmartwychwstanek. Następnie zjedliśmy obiadokolację i odśpiewaliśmy Apel Jasnogórski.